Assalamualaikum kepada reader2 n stalker2 sekalian . Enjoy yourself with this simple blog here !

Sunday 1 January 2012

iTu maKan diE !



nampak tak pic kat atas tuh ? oke . 1st of all aku nak wish HAPPY NEW YEAR 2012 to all readers . tak kire la my friends ke , stalkers ke . yang penting wishes tuh untuk korang . heeee~

jap je dah masuk tahun baru kan ? rase macam tak puas tahun lepas . ape2 pun yang da lepas , lepas la . oke . tapi aku cube untuk lupekan . fullstop !

last week aku memang tak de update pape kat blog aku neh c0z banyak bende berlaku . haishhh . tapi alhamdulillah , aku dapat tempoh segala2nya dengn izin Dia . thanks ya Allah . nak cite sikit nie pe yang da jadi kat aku .

1st , 27 Dec 2011 , aku dari damansara nak lek uma aku kat pahang . aku stay kat uma kawan aku tuh sebab tiket bus aku kat die . hampir pukul 11 pagi aku kua uma nak pegi kepong sentral . sowang2 . badan aku da laen mase tuh . aku kuatkan gak badan nie . da sampai ktm , tren delayed .lame gak tunggu .tak lame tren sampai . perghhhhh . bapak penoh .aku tak kire . redah gak . takut next tren lambat . otw g kL sentral tuh aku da mule nak pening2 . maklum la orang ramai . kene bberhimpit2 lak tuh . samapi je kt kL sentral nasib baek tak tersembam . aku da nak pitam . rilex lagi . badan aku da mule seram sejuk . aku jalan je . tak tau nak g mane . da lame sikit baru aku ingat nak g titiwangsa . aku berjalan la ke bawah nak naek monorel . pun ramai gak . aku kene berdiri lagi sekali . nasib baek ramai yang turun kat imbi . aku pun terpakse tolak orang sebab nak duduk . aku da tak tahan sanagt mase tuh . nak pitam lagi . nasib baek tak jadi pape kat aku . da sampai kat titiwangsa , aku pun terus g tunggu bus . jam baru pukul 1 petang .  tiket aku kul 3 petang . aku da mule tak tentu arah . last2 , aku mintak kat driver tuh naek awal . alhhamdulillah driver tu bagi . masuk je dalam bus , aku terus tido . lame gak aku tido sebab aku celik mate da nak sampai umah aku . pas turun bus , aku pun call mak aku ngan hajat s0h mak aku ambik kat simpang umah tu je la . tibe2 mak aku cakap tak dapat ambik sebab keje lua . aku pun terpakse la jalan kaki lek umah . sampai umah je terus g makan . then , terus aku selubung . gile sejuk mase tuh padahal kat cuace kat lua panas nak mamp0s . aku selubung n tertido sampai la sok pagi . aku memang da tak leh nak bangon malam tuh . suhu badan aku pun aku rase dalam 40 lebih darjah celcius . tu kisah pertame .

2nd , malam yang same mak aku dapat call dari abang aku . akak aku kene operate sebab apendik . tah bile mase lak yang sowang tuh sakit . tup2 kene operate . aku da tak daye malam tuh . lantak la . pagi sok aku g klinik . aku jarang g klinik sebab demam . tapi kali nie aku g sebab takut kene denggi . bukan ape , aku start nak demm kat umah kawan aku tuh . kat kawasan umah die de denggi . otw g klinik tuh mak aku cakap nanti packing baju2 sebab ayah ajak lek tengok akak . aku cakap la tak nak lek takpe ke . tak larat la . mak aku cakap lek la . nanti pape hal jadi camne . aku pun ikutkan je la .laratkan gak la badan nie . dalam kete memang aku tido je la . 

3rd , badn aku da ade tenage sikit . aku un ikut la family aku g HSA . dowang bincang2 pe tah tibe2 mak aku cakap tinggal la ko kat sini . jage akak . perghhhh . aku da gembire sanagt nak lek time tuh . nak rehat la konon . tapi da dapat arahan gitu , nasib laaaaaaa . aku start jage akak aku kul 8 lebih malam . time tuh memang oke je . tak sejuk sangat . tapi bile da tengah2 malam , tuhan je yang tau . sampai kebas kaki aku . aku da tak nak jage sape2 kat hospital kecuali family aku . endingnye , demam aku da baek hasil kejadian2 nie . cume batok n selsema je tak elok2 lagi . arap2 cepat sembuh sebab aku nak exam nie . macam2 hal la aku nie . haishhhhhhhh~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...